Dr. Kádár Annamária

Dr. Kádár Annamária képe
Név: 
Dr. Kádár Annamária
Beosztás: 
adjunktus
Tudományos fokozat: 
PhD.

Történet

Ennyi ideje tag
9 hónap 4 hét
E-mail: 
kadar.annamaria@drhe.hu
Szoba: 
II/229
Szakmai önéletrajz: 
Személyes adatok

 

Családnév

Kádár

Keresztnév

Annamária

Születési dátum

1975. XI.3

Születési hely (magyarul és románul)

Marosvásárhely, Tg. Mureş

Lakhely (az érvényes irányítószámmal)

Marosvásárhely

Lakcím

B-dul 1 decembrie 1918/147

Telefonszám

0040-741-196341

Egyetemi és posztgraduális tanulmányok

 

Intézmény

Babes-Bolyai Tudományegyetem, Kolozsvár

Képzés típusa (egyetem/MA/PhD)

Egyetem

Kezdés ideje (év/hónap)

1995 október-1999 június

Végzés ideje (év/hónap)

1999 június

Diploma (szak, év)

Pszichológia és Neveléstudományok Kar, Pszichológia szak

Intézmény

Bukarest Egyetem

Képzés típusa (egyetem/MA/PhD)

Magiszteri képzés  MA

Kezdés ideje (év/hónap)

2000

Végzés ideje (év/hónap)

2002

Diploma (szak, év)

Filozófia Kar, Közösségi Politika szak

Intézmény

Eötvös Lóránd Tudományegyetem

Képzés típusa (egyetem/MA/PhD)

Phd doktori képzés

Kezdés ideje (év/hónap)

1999

Végzés ideje (év/hónap)

2003 abszolutórium

Intézmény

Budapest Műszaki Egyetem

Képzés típusa (egyetem/MA/PhD)

Munka és szervezetpszichológus szakképzés

Kezdés ideje (év/hónap)

2005 február

Végzés ideje (év/hónap)

2008 június

Diploma (szak, év)

 

 

 

Publikációk: 

Kádár Annamária (társszerzők: Albert-Lőrincz E., Albert-Lőrincz M., Ferenczi R., Lukács Márton R.): Study on adolescents' awareness of life. Comparative study betwen the projection of Hungarian adolescents' awareness of life of Transilvania and Hungary. Studia Sociologica, 2.(2008).

Kádár A. (társszerzők: Albert-Lőrincz  E., Albert-Lőrincz M., Krizbai T.,  Lukács Márton R.): The flow and anti-flow as predictive and protective factors in life of adolescents. The New Educational Review, (2010), vol. 22, nr.3-4, pp. 67-61.

Kádár A. (társszerzők:: Albert-Lőrincz E., Albert-Lőrincz M., Kovács R., Lukács Márton R.): Study on adolescents' awareness of life. Comparative study between the projection of Hungarian adolescents' awareness of life of Tansilvania and Hungary. The New Educational Review, 14, 1, (2008).

Kádár A. (társszerzők:: Albert-Lőrincz Enikő, Albert-Lőrincz Márton, Lukács Márton Réka): Factori de risc în comportamentul de sănătate ai adolescenţilor. Studiu comparativ referitor la adolescenţii din Transilvania şi Ungaria, In: Succesul scolar la intersectia factorilor sociali, Presa Universitară Clujană Kiadó, Kolozsvár (2009), pp. 181-189.

Kádár. A., Bodoni Á. (2011): A pedagógus hallgatók által megélt flow élmény az egyetemi oktatás keretében. In: Demény P., Fóris-Ferenczi R. (ed.): Új utak és módok az oktatásban. Galaxia Gutenberg Kiadó, Târgu-Lăpuş.

Kádár A. (2012): A pillangó útja. In  Teljesebbé válni. Önfejlesztés, önmegvalósítás, önmeghaladás,  Kulcslyuk Kiadó, Budapest.

Kádár A. (2012): A kisiskoláskor néhány fejlődéslélektani vetülete. In: Szabó-Thalmeiner N. (ed.) Gyakorlatközelben. Az iskola-előkészítés fortélyai. Abel Kiadó, Kolozsvár.         

Kádár A. (2012): Érzelmi fejlődés kisiskoláskorban. In: Szabó-Thalmeiner N. (szerk) Gyakorlatközelben. Az iskola-előkészítés fortélyai. Ábel Kiadó, Kolozsvár.

Kádár A., Somodi H. (2012): Burn-out szindróma a pedagógusoknál. In: Fóris-Ferenczi R., Demény P.: Interaktív eszközök és módszerek a tanulási folyamatban. Egyetemi Műhely – Bolyai Társaság Kiadó.Kolozsvár.                                                                              

Kádár A., Somodi H. (2012): Másként is lehet tanítani? In Ezernyi fűszál zeng tücsökzenét. Egyetemi Műhely Kiadó – Bolyai Társaság, Kolozsvár.

Kádár A. (2017): Életünk mesés hétpóbája. In  Fejben dől el. Kulcslyuk Kiadó, Budapest.

Kádár A. (2013). „A fogalmazási képesség fejlődése és a vizsgálati és értékelési szempontrendszer változása a fogalmazások értékelésében”. In: Imre Attila (szerk.). Párbeszédek kultúrája Gdansktól Oszakáig. Kolozsvár: Scientia Kiadó. ISBN: 978-606-8145-41-9.

Pál Ferenc, Bagdy Emőke, Szondy Máté, Kádár A., Kozma-Vízkeleti Dániel (2014): Bízz magadban - Önértékelés, önelfogadás, önbecsülés. Budapest: Kulcslyuk Kiadó. ISBN: 9786155281181.

Kádár A.. (2016.): Érzelmi intelligencia fejlesztési lehetőségei óvodás és kisiskoláskorban. In. Dósa Z. (szerk.): Kompetencia és tudástranszfer az oktatásban. Kolozsvár: Kolozsvári Egyetemi Kiadó. 57-71. ISSN: 2247-5907.

Kádár A., Pataki Enikő. (2016):. Az érzelmi intelligencia fejlesztése mesével és bábszínpadra vitt mesével. In Birta-Székely Noémi, Demény Piroska (szerk.): Iskola? Másként! Tanári kézikönyv. Kolozsvár: Egyetemi Műhely Kiadó. ISBN: 978-606-8145-93-8.

Bagdy Emőke, Buda László, Pál Ferenc, Kádár A.. (2016): Fejben dől el? Budapest: Kulcslyuk Kiadó. ISBN: 9786155281433.

Kádár A.. (2017): Saját sorsot varázsolni. A mese hídszerepe. Budapest: Pont Kiadó, Fordulópont, 63. ISBN: 9789639957404.

Kádár A.. (2017): A mesélés rítusa. Csíkszereda: Romániai Magyar Pedagógusok Szövetsége, Magiszter, 4. ISSN: 1583-6436

Kádár A.. (2017):  A rugalmas alkalmazkodóképesség megalapozása gyermekkorban. Csíkszereda: Romániai Magyar Pedagógusok Szövetsége, Magiszter, 2. ISSN: 1583-6436.

Kádár A.. (2017): Mese az érzelmi intelligencia fejlesztésében, szerepe a nevelésben – oktatásban. Budapest: Szent István Társulat, Katolikus Pedagógia, 1-2. ISSN: 2080-61

Kádár A., Kiss Tünde (2018): Félelmek, szorongások csökkentése előkészítő osztályban mesével. PedActa. 8/2 szám. ISSN: 2248-3527

Kádár A. (2018): A mese szerepe a gyermek olvasóvá nevelésében. Székelyföld. XXIII szám, június. ISSN: 1453-3871.

Kádár A. (2012): Az érzelmi intelligencia fejlesztési lehetőségei óvodás és kisiskoláskorban. Ábel Kiadó, Kolozsvár. Kádár A., Bodoni Á. (2010): Az óvodás  és kisiskoláskor játékai elméleti és módszertani megközelítésben. Ábel Kiadó, Kolozsvár.

Kádár A. (2013, szerk. Gutman Bea):  Mesepszichológia. Az érzelmi intelligencia fejlesztése gyermekkorban. Budapest: Kulcslyuk Kiadó. ISBN: 9789638941961.

Kádár A.. (2014, szerk. Gutman Bea): Mesepszichológia. Útravaló kényes nevelési helyzetekhez. Budapest: Kulcslyuk Kiadó. ISBN: 9786155281174.

Kádár A.. (2016, szerk. Gutman Bea):  Lilla és Tündérbogyó. 30 érzelmi intelligencia fejlesztő mese. Budapest: Kulcslyuk Kiadó. ISBN: 9786155281358.

Kádár A., Kerekes V. (2017, szerk. Gutman Bea): Mesepszichológia. Önbecsülés és küzdőképesség fejlesztése gyermekkorban. Budapest: Kulcslyuk Kiadó. ISBN: 9786155281440.

Kádár A. (2018.): Lilla és Tündérbogyó kincset keres. Budapest: Kulcslyuk Kiadó. ISBN: 9786155281983.

Kádár A. (2018.): A TE meséd. Budapest: Kulcslyuk Kiadó. ISBN: 9786155281983.

 

Kutatási projektek: 

A program címe

Intézmény

Beosztás

Időszak

·      Erdélyi helyzetkép a diákok helyesírásáról

 

Kutatócsoport tag

1999-2005

·      A tartalomelemzés módszere a 9-10 éves gyerekek által írt mesék valóság és fantáziatartalmának értelmezésében

 

Kutatásvezető

1998-1999

·      VIII- os diákok pályaválasztását meghatározó pszichés tényezők vizsgálata

 

Kutatócsoport-tag

2001-2002

·      Fenntartható fejlesztési stratégia a Nyárád- menti mikrorégióban

 

Kutatásvezető

2002-2003

·      Beilleszkedési  nehézségekkel küzdő serdülők motivációs struktúrájának sajátosságai

Sapientia Erdélyi Magyar Tudományegyetem, Kutatási Programok Intézete

Kutatócsoport tag

2004-2005

·      Az élettel való megelégedettség hatása a társas beilleszkedésre. Az erdélyi magyar nemzeti kisebbséghez tartozó és az anyaországi magyar serdülők életérzésének összehasonlítása.

Sapientia Erdélyi Magyar Tudományegyetem, Kutatási Programok Intézete

Kutatócsoport tag

2005-2006

·      Controversial event as source of conflict and polarized social attitudes, research and practical application for education

CERGE-EI Foundation

Kutatócsoport tag

2005-2006

· Egyéni traumatikus események vizsgálata

Al. Ioan Cuza Egyetem, Iaşi

Kutatócsoport tag

2006

Előadások: 

Időpont

Előadás címe

Konferencia címe

Szervező intézmény,

hely, időpont

2018. november 19–23

Én mint a saját mesém hőse – Életciklusaink erőforrásai

 

Őszi Pedagógiai Napok

Az átmenetek pedagógiája

 

Budapesti Pedagógiai Oktatási Központ, Budapest

2019 február 24

Az önbecsülés és küzdőképesség megalapozása gyermekkorban

Védőháló az esztergomi családokért

Otthon Segítünk Alapítvány

2019 március 5

Érzelmi nevelés óvodáskorban

Zuglói Pedagógus Napok

Zuglói Óvodák

2019

március 19

EQ fejlesztési lehetőségei

III. Modern Pedagógus Konferencia

NETEDUCATIO

2019. április 26

Az érzelmi intelligencia fejlesztése gyermekkorban

IV. Országos MCC Pedagóguskonferencia

Mathias Corvinus Kollégium

2019

április 21

Az óvoda és iskola szerepe az érzelmi intelligencia fejlesztésében

21. századi kihívások a köznevelésben

Az érzelmek szerepe a lemorzsolódás csökkentésében és a pályaorientációban

Oktatási Hivatal Zalaegerszegi Pedagógiai Oktatási Központ

2019

április 23

Rugalmas alkalmazkodóképesség megalapozása gyermekkorban

Bölcsődék Napja Eger

Egri Bölcsődék

2019

április 23

A mesemondás szerepe az érzelmi intelligencia megalapozásában

Utak a kisgyermek érzelmeihez

Debreceni Bölcsődék

2019 április 26

Érzelmi intelligencia fejlesztése gyermekkorban

Szigetvári kisgyermekkori nevelés konferencia

Dél - Zselic Óvodái, Bölcsődéje és Konyhái

 

Tudományos ismeretterjesztő előadások:

 

Időpont

Előadás címe

Konferencia címe

Szervező intézmény,

hely, időpont

2018 február 12

Önbecsülés és küzdőképesség megalapozása gyermekkorban

Nyitott Akadémia

Kecskemét

2018 február 13

Önbecsülés és küzdőképesség megalapozása gyermekkorban

Nyitott Akadémia

Szentendre

2018 április 18

Az érzelmi intelligencia fejlesztése gyermek-és felnőttkorban

Nyitott Akadémia

Nyíregyháza

2018 április 25

Önbecsülés és küzdőképesség megalapozása gyermekkorban

Nyitott Akadémia

Veszprém

2018 május 9

Az érzelmi intelligencia fejlesztése gyermek-és felnőttkorban

Nyitott Akadémia

Pécs

2018 május 10

Az érzelmi intelligencia fejlesztése gyermek-és felnőttkorban

Nyitott Akadémia

Székesfehérvár

2018 szeptember 17

Az érzelmi intelligencia fejlesztése gyermek-és felnőttkorban

Nyitott Akadémia

Szombathely

2018 szeptember 18

Az érzelmi intelligencia fejlesztése gyermek-és felnőttkorban

Nyitott Akadémia

Zalaegerszeg

2018 október 9

Az érzelmi intelligencia fejlesztése gyermek-és felnőttkorban

Nyitott Akadémia

Tatabánya

2018 október 12

Hogyan tájékozódjunk helyesen érzelmeinkben?

Nyitott Akadémia

Budapest

2018 október 15

Az érzelmi intelligencia fejlesztése gyermek-és felnőttkorban

Nyitott Akadémia

Dunakeszi

2018 október 16

Az érzelmi intelligencia fejlesztése gyermek-és felnőttkorban

Nyitott Akadémia

Békéscsaba

2018 november 19

Az érzelmi intelligencia fejlesztése gyermek-és felnőttkorban

Nyitott Akadémia

Mosonmagyaróvár

2018 november 20

Az érzelmi intelligencia fejlesztése gyermek-és felnőttkorban

Nyitott Akadémia

Ajka

2018 november 25

Nem adom fel! 
Erőforrások és megküzdés nehéz helyzetekben

 

Nyitott Akadémia

Budapest

2019 február 12

Személyiségtípusok a családban, nevelésben

Felelős Szülők Iskolája

Budapest

2019 február 19

Engedékenyen vagy szigorúan? Helyzetfüggő nevelés

Nyitott Akadémia

Pécs

2019 február 25

Az érzelmi intelligencia fejlesztése gyermek-és felnőttkorban

Nyitott Akadémia

Érd

2019 február 26

Az érzelmi intelligencia fejlesztése gyermek-és felnőttkorban

Nyitott Akadémia

Cegléd

2019 március 18

Az érzelmi intelligencia fejlesztése gyermek-és felnőttkorban

Nyitott Akadémia

Szeged

2019 március 22-23

Álmodd valóra! (2X15 perces előadás)

XX. Kárpát-medencei Református Egyetemi Gyülekezetek Tavaszi Találkozója

Debrecen

2019 március 19

Az érzelmi intelligencia fejlesztése gyermek-és felnőttkorban

Nyitott Akadémia

Gyöngyös

2019 március 25

Az érzelmi intelligencia fejlesztése gyermek-és felnőttkorban

Nyitott Akadémia

Maglód

2019 március 26

Az érzelmi intelligencia fejlesztése gyermek-és felnőttkorban

Nyitott Akadémia

Baja

2019 március-június

Mesepszichológia képzés

MOL Gyermekgyógyító Program pályázata

I.számú Bókay Gyermekklinika, Budapest

 

Kutatási terület tudományági besorolása: 
Pszichológiai tudományok/english/Psychology
Oktatott tárgyak: 

Pszichológia 1

Pszichológia 3

A differenciált fejlesztés pedagógiája és pszichológiája 2.

A differenciált fejlesztés pedagógiája és pszichológiája 2.

Sajátos pedagógiai és pszichológiai ismeretek 2.