Dr. Molnár-Tamus Viktória

Dr. Molnár-Tamus Viktória képe
Név: 
Dr. Molnár-Tamus Viktória
Beosztás: 
főiskolai docens /english/ college associate professor
Tudományos fokozat: 
PhD

Történet

Ennyi ideje tag
2 év 7 hónap
E-mail: 
molnar.tamus.viktoria@drhe.hu
Szoba: 
II/229
Intézményi megbízatások: 

 

  • Tudományos Diákköri Tanács-tag
  • Könyvtárbizottság-tag
  • Tanulmányi Bizottság-tag
  • évfolyamfelelős tanító alapszakon
  • mentortanár ifjúságsegítő felsőoktatási szakképzésben (DRHE) és a Wáli István Református Cigány Szakkollégiumban (WISZ)
  • szakfelelős múzeumpedagógia szakterületen pedagógus szakvizsgára felkészítő és biblioterápia szakirányú továbbképzési szakokon                     
  • tantárgyfelelős tanító alapszakon: A nevelés és oktatás alapjai ismeretkör - Neveléstörténet,  Pedagógia 1-3; Múzeumpedagógia                                                                                               református kántor alapszakon: Pedagógia 1                                                                                                                                                                                                                               pedagógus szakvizsga szakirányú továbbképzési szakon: A tanulói munka értékelése, A pedagógus szerep és feladatkör,

                                                                                                                                               A pedagógiai folyamat tervezése, Élethosszig tartó tanulás,

                                                                                                                                              Adaptivitás a pedagógiai gyakorlatban, Drogprevenció, Tehetséggondozás,

                                                                                                                                             Esetelemző csoport, A legújabb szaktudományos eredmények és a közoktatás

                                                                                                                                            Tanítói kompetenciák fejlesztése, Reflektivitás, fejlesztésének lehetőségei

/english/

Member of:

  • Committee of the Student Research Society
  • Library Committee
  • Academic Affairs Committee
Szakmai megbízatások: 
  • Magyar Tudományos Akadémia, köztestületi tag, II. Filozófiai és Történettudományok Osztálya, Pedagógiai Tudományos Bizottság - tag
  • Magyar Nevelés- és Oktatáskutatók Egyesülete - tag
  • Országos Tudományos Diákköri Tanács Pedagógiai, Pszichológiai, Andragógiai és  Könyvtártudományi Szakmai Bizottsága és Tanulás- és Tanításmódszertani – Tudástechnológiai Szakmai Bizottsága - tag
  • Óvó-és Tanítóképzők Egyesülete - tag
  • Magyar Pedagógiai Társaság - tag
  • Doktoranduszok Kiss Árpád Egyesülete - tag

 

/english/

Member of:

  • the Public Body of the Hungarian Academy of Sciences, II. Section of Philosophy and History, Committee on Pedagogy.
  • Library Science, Pedagogy, Psychology and Andragogy Section of  National Council of Student Research Societies (NCSRS) membership.
Szakmai önéletrajz: 

 

Jelenlegi beosztás:

  • 2018–     főiskolai docens, Debreceni Református Hittudományi Egyetem, Pedagógia és Pszichológia Tanszék

 

Eddigi beosztások, munkahelyek:

  • 2017 - 2018 adjunktus,   Debreceni Református Hittudományi Egyetem, Pedagógia és Pszichológia Tanszék   
  • 2015–2017 tanársegéd, Debreceni Református Hittudományi Egyetem, Pedagógia és Pszichológia Tanszék
  • 2012–2015 adjunktus, Debreceni Református Hittudományi Egyetem, Pedagógia és Pszichológia Tanszék
  • 2008–2012 főiskolai adjunktus, Kölcsey Ferenc Református Tanítóképző Főiskola, majd Debreceni Református Hittudományi Egyetem, P. és P. Tanszék
  • 2000–2008 főiskolai tanársegéd, Kölcsey Ferenc Református Tanítóképző Főiskola, Pedagógia és Pszichológia Tanszék
  • 2000–2015 óraadó oktató, tanárszakon tanítási gyakorlatvezető oktató, szakdolgozati konzulens és opponens, valamint záróvizsga-bizottsági tag és kérdező oktató, Debreceni Egyetem Bölcsészettudományi Kar, Neveléstudományok Intézete
  • 2003–2004 felnőttképzési referens, Kölcsey Ferenc Református Tanítóképző Főiskola                                 
  • 1993–2000 szakvezető tanító, Kölcsey Ferenc Református Tanítóképző Főiskola, Gyakorló Általános Iskolája, Debrecen
  • 1992–1993 tanító, Kölcsey Ferenc Tanítóképző Főiskola, 1. sz. Gyakorló Általános Iskolája
  • 1991–1992 napközis tanító, Kölcsey Ferenc Tanítóképző Főiskola, 1. sz. Gyakorló Általános Iskolája

 

Diplomák, végzettségek, képzések:

  • 2017 doktori (PhD) tudományos fokozat a bölcsészettudományok területén neveléstudományokban, Debreceni Egyetem, Humán Tudományok Doktori Iskola,

                                                                                                                                                                                                Nevelés- és Művelődéstudományi Doktori Program

  • 2015 okleveles kántor, Debrecen-Nyíregyházi Egyházmegye Kántorképző
  • 2008 pedagógia szakos bölcsész és tanár MA, Debreceni Egyetem Bölcsészettudományi Kara

        általános iskolai tanító angol műveltségi területen, Kölcsey Ferenc Református Tanítóképző Főiskola, Debrecen

        személyiségfejlesztő, önismereti- és kommunikációs készségfejlesztő tréner, „Professzorok az Európai Magyarországért Egyesület”, Budapest

  • 2002 doktori (PhD) abszolutórium, Debreceni Egyetem Bölcsészettudományi Kara, Nevelés- és Művelődéstudományi Doktori Program

            ERASMUS hallgatói mobilitás ösztöndíja doktoranduszok számára, „Lifelong Learning Policies in Europe”, Leiden University, Social Sciences Dep.

  • 2001 ERASMUS nemzetközi intenzív szeminárium, Sorbonne Université, Paris, „Kulturális-művészeti rendszerváltás Közép-Kelet Európa államaiban”
  • 1998 művelődési és felnőttképzési menedzser, Kossuth Lajos Tudományegyetem Bölcsészettudományi Kara, Debrecen
  • 1996 ének-zene szakos tanár, Eszterházy Károly Tanárképző Főiskola, Eger
  • 1993 általános iskolai tanító számítástechnika szakkollégiumi képzésben, Kölcsey Ferenc Tanítóképző Főiskola, Debrecen
  • 1991 általános iskolai tanító ének szakkollégiumi képzésben, Kölcsey Ferenc Tanítóképző Főiskola, Debrecen

 

Díjak, ösztöndíjak:

  • 2011, 2005, 2004, 2003 OTDK-témavezetői oklevél
  • 2010, 2008 Kimagasló munkáért oklevél, KFRTKF
  • 2003 MTA DAB-díj pályakezdő kutatók számára
  • 2002 április-június ERASMUS-ösztöndíj, Leideni Egyetem, Hollandia
  • 2001 június ERASMUS-ösztöndíj, Sorbonne Egyetem, Párizs, Franciaország
  • 2000 PhD-ösztöndíj
  • 1999 III. díj, XXIV. OTDK Társadalomtudományi Szekció, Székesfehérvár
  • 1991 I. díj, XX. OTDK Tantárgypedagógia és Oktatástechnológia Szekció, Szombathely
  • 1991 „Jól tanuló, jól tanító díj”, Kölcsey Ferenc Tanítóképző Főiskola
  • 1989-1991 Köztársasági ösztöndíj, Kölcsey Ferenc Tanítóképző Főiskola
  • 1989 Kiemelt ösztöndíj, Kölcsey Ferenc Tanítóképző Főiskola

 

Kutatási területek:

  • debreceni bölcsészek művészeti tevékenysége 1914–1949
  • a művészeti oktatás-nevelés múltja és jelene
  • a magyar művészeti élet intézményrendszere
  • művésztelepi mozgalom Hajdú-Bihar megyében
  • a nemzetközi és hazai múzeumi közművelődés, a múzeumpedagógia tendenciái az élethosszig tartó tanulás szellemében az Európai Unió keretein belül és kívül

 

Nyelvtudás:

  • angol (felsőfok)
  • orosz (alapfok)
  • magyar (anyanyelv)

 

/english/

 

Viktória Molnár-Tamus PhD

college associate professor

Scientific degree: PhD

Highest level of education: MA

Educational activity: teaches pedagogical modules on full-time, part-time and distance learning undergraduate degree programmes (BA) in teaching; on postgraduate degree programmes (MA) in religion teaching – instructing; and on degree programmes of continuing/adult (postgraduate) education, e.g.: teacher of family and child pretection, developer teacher and teacher training specialist at the DRHE (Debrecen Reformed Theological University).

Language skills: English C1; Russian B1

Prizes, scholarships:

  • Certificate for outstanding work (2010, 2008 - Ferenc Kölcsey Reformed Teacher Training College)
  • Prize of the Regional Centre of the Hungarian Academy of Sciences at Debrecen for career-starter researchers (2003)
  • Erasmus Mobility Grants (2002 Leiden, Netherlands; 2001 Paris, France)
  • PhD Scholarship (2000 University of Debrecen)
  • 3rd prize (1999 – 24th National Scientific Student Conference Social Science Section, Székesfehérvár)
  • 1st prize (1991 - 20th National Scientific Student Conference Subject Pedagogy and Education Technology Section, Szombathely)
  • ’Good student, good teacher’ prize (1991 - Ferenc Kölcsey Reformed Teacher Training College)
  • Fellowship granted by the Republic (1989-1991 - Ferenc Kölcsey Reformed Teacher Training College)
  • Distinguished Scholarship (1989 - Ferenc Kölcsey Reformed Teacher Training College)
Publikációk: 

a) Legfontosabb publikációk (10 db):

  1. Mitrovics Gyula és Karácsony Sándor művészeti ízlésvilága. Mediárium, 11. évf., 2-3. sz., 16-29. 2017.
  2. A kálvinizmus és a művészetek. In: Bukor, Somogyi (szerk. 2017): "Érték, minőség és versenyképesség - a 21. század kihívásai". A Selye János Egyetem 2017-es Nemzetközi Tudományos Konferenciájának tanulmánykötete. "Reformáció egykor és ma". Teológiai szekció. Komárom. CD kiadvány. 82-93. 2017. (Viktória Molnár-Tamus: A kálvinizmus és a művészetek. In: Bukor, Somogyi (zostavovatelia, 2017): "Hodnota, kvalita a konkurencieschopnost - vyzvy 21. storocia". Zborník medzinárodnej vedeckej konferencie Univerzity J. Selyeho - 2017. "Reformácia kedysi a dnes". Sekcia teologickych vied. Komarno. CD. 82-93. 2017.)
  3. A művészeti nevelés kérdései Karácsony Sándor életművében. In: Magyari Sára (főszerk.): Oktatás határhelyzetben. A 2016. március 4-én a Partiumi Keresztény Egyetemen, Nagyváradon megrendezett Oktatás határhelyzetben c. neveléstudományi konferencia tanulmányai. Partium Kiadó, Nagyvárad, 53-59. 2017.
  4. Művészeti nevelés a debreceni egyetemen 1914-1949 között: Pukánszky Béla professzor (1895–1950) zenei munkássága. In: Karlovitz János Tibor (szerk.): Válogatott tanulmányok a pedagógiai elmélet és szakmódszertanok köréből. International Research Institute s.r.o., Komárno, Slovakia, 45-49. 2017.
  5. A művészettörténeti ismeretek oktatása a debreceni egyetem első évtizedeiben. Mediárium, 10. évf., 2-3. sz., 33-44. 2017.
  6. A Debreceni Nyári Egyetem - mint alternatív oktatási szervezet - működése 1927-1949. In: Interdiszciplináris pedagógia és az oktatási rendszer újraformálása : A IX. Kiss Árpád Emlékkonferencia : előadások, [s.n.], [s.l.], [5], 2016.
  7. Művészeti témájú bölcsész hallgatói dolgozatok a debreceni egyetemen 1914 - 1949. Educatio, 25. évf. 3. sz. (ősz), 434-443, 2016.
  8. A szabadművelődés kulturális-művészeti hatása Debrecenben. Kulturális Szemlehttp://kultszemle.nmi.hu/6-szam/hazai-tudomanyos-muhely/tamusne-molnar-viktoria-a-szabadmuvelodes-kulturalis-muveszeti-hatasa-debrecenben 2016.
  9. A debreceni egyetemi elit és a művészetek (1914-1950).
    In: Elitek nevelése és oktatása. Esetek és összefüggések a 18-20. századból / szerk. Kapusi Angéla, Ugrai János, Új Mandátum Könyvkiadó, Budapest, 162-174, 2015.
  10. Karácsony Sándor két hű követője: Karácsony hatása Mata János és Lükő Gábor életművére.  In: Közösségi művelődés - közösségi tanulás / szerk. Juhász Erika, Debrecen, Debreceni Egyetem TEK BTK Neveléstudományok Intézete, KultúrÁsz Közhasznú Egyesület, Debrecen, 400-415, 2014.

 

b) Publikációs lista (MTMT):

https://m2.mtmt.hu/gui2/?type=authors&mode=browse&sel=10048848

/english/

  1. Mitrovics Gyula és Karácsony Sándor művészeti ízlésvilága. Mediárium, 11. évf., 2-3. sz., 16-29. 2017.
  2. A kálvinizmus és a művészetek. In: Bukor, Somogyi (szerk. 2017): "Érték, minőség és versenyképesség - a 21. század kihívásai". A Selye János Egyetem 2017-es Nemzetközi Tudományos Konferenciájának tanulmánykötete. "Reformáció egykor és ma". Teológiai szekció. Komárom. CD kiadvány. 82-93. 2017. (Viktória Molnár-Tamus: A kálvinizmus és a művészetek. In: Bukor, Somogyi (zostavovatelia, 2017): "Hodnota, kvalita a konkurencieschopnost - vyzvy 21. storocia". Zborník medzinárodnej vedeckej konferencie Univerzity J. Selyeho - 2017. "Reformácia kedysi a dnes". Sekcia teologickych vied. Komarno. CD. 82-93. 2017.)
  3. A művészeti nevelés kérdései Karácsony Sándor életművében. In: Magyari Sára (főszerk.): Oktatás határhelyzetben. A 2016. március 4-én a Partiumi Keresztény Egyetemen, Nagyváradon megrendezett Oktatás határhelyzetben c. neveléstudományi konferencia tanulmányai. Partium Kiadó, Nagyvárad, 53-59. 2017.
  4. Művészeti nevelés a debreceni egyetemen 1914-1949 között: Pukánszky Béla professzor (1895–1950) zenei munkássága. In: Karlovitz János Tibor (szerk.): Válogatott tanulmányok a pedagógiai elmélet és szakmódszertanok köréből. International Research Institute s.r.o., Komárno, Slovakia, 45-49. 2017.
  5. A művészettörténeti ismeretek oktatása a debreceni egyetem első évtizedeiben. Mediárium, 10. évf., 2-3. sz., 33-44. 2017.
  6. A Debreceni Nyári Egyetem - mint alternatív oktatási szervezet - működése 1927-1949. In: Interdiszciplináris pedagógia és az oktatási rendszer újraformálása : A IX. Kiss Árpád Emlékkonferencia : előadások, [s.n.], [s.l.], [5], 2016.
  7. Művészeti témájú bölcsész hallgatói dolgozatok a debreceni egyetemen 1914 - 1949. Educatio, 25. évf. 3. sz. (ősz), 434-443, 2016.
  8. A szabadművelődés kulturális-művészeti hatása Debrecenben. Kulturális Szemlehttp://kultszemle.nmi.hu/6-szam/hazai-tudomanyos-muhely/tamusne-molnar-viktoria-a-szabadmuvelodes-kulturalis-muveszeti-hatasa-debrecenben 2016.
  9. A debreceni egyetemi elit és a művészetek (1914-1950).
    In: Elitek nevelése és oktatása. Esetek és összefüggések a 18-20. századból / szerk. Kapusi Angéla, Ugrai János, Új Mandátum Könyvkiadó, Budapest, 162-174, 2015.
  10. Karácsony Sándor két hű követője: Karácsony hatása Mata János és Lükő Gábor életművére.  In: Közösségi művelődés - közösségi tanulás / szerk. Juhász Erika, Debrecen, Debreceni Egyetem TEK BTK Neveléstudományok Intézete, KultúrÁsz Közhasznú Egyesület, Debrecen, 400-415, 2014.

 

Publication list:

https://m2.mtmt.hu/gui2/?type=authors&mode=browse&sel=10048848

Kutatási projektek: 
  • SZAKTÁRNET (TÁMOP-4.1.2.B.2-13/1-2013-0009 azonosító számú „Szakmai szolgáltató és kutatást támogató regionális hálózatok a pedagógusképzésért az Észak-alföldi régióban, K3 ésK4 altéma): a Debreceni Református Hittudományi Egyetem (DRHE) pedagógiai tárgyainak átdolgozása és a hozzájuk kapcsolódó tanítási gyakorlatok megújításában való közreműködés, valamint a mentortanító pedagógus szakvizsgára felkészítő képzés kidolgozása többedmagával, 2013-2015.
  • Felnőtt- és szakképzési együttműködés a hátrányos helyzetű személyek munkaerő-piaci esélyeinek növeléséért a Bihar-Hajdú-Bihar Eurorégióban (HURO/0901/203/2.3.1) - andragógiai képzés tartása, valamint egy jegyzet és a program módszertani útmutatójában elhelyezett könyvfejezet készítése: „Pedagógus - andragógus szerepek és változásaik”, 2011.
  • RE-PE-T-HA (Regionális Pedagógusképző- és Továbbképző Hálózat és Adatbázis az Észak-Alföldi Régióban - TÁMOP-4.1.2-08/1/B-2009-001) - „Tanulási problémák kezelése” - hallgatói segédlet, 2010-2011.

/english/

Előadások: 
  • Mi a művészet? – művészetelméleti álláspontok a 20-21. században. Scientia ac Educatio konferencia. DRHE, Debrecen. Kistanácsterem. 2018. április 11.
  • Irodalom és ízlés Mitrovics Gyula és Karácsony Sándor életművében. VI. Karácsony Sándor és Kiss Árpád Gyűjteményi Szimpózium. Debreceni Egyetem Neveléstudományok Intézete, Főépület 205. 2017. november 28.
  • A múzeumpedagógia jelene Magyarországon. A Babes Bolyai Tudományegyetem kihelyezett Pszichológia és Neveléstudományok Kara. Marosvásárhely, 2017. november 8.
  • A római szépségápolás Szabó Magda tollából. Scientia ac Educatio. Tudományos szimpózium. DRHE, Debrecen, 2017. április 5.
  • Művészeti nevelés a debreceni egyetemen 1914-1949 között: Pukánszky Béla professzor (1895–1950) zenei munkássága. V. Neveléstudományi és Szakmódszertani Konferencia. Stúrovo (Párkány), Szlovákia, 2017. január 15-16.
  • Művészeti nevelés a debreceni egyetem bölcsészettudományi karán 1914–1949. Hazai műhelyek – nemzetközi kapcsolatok. Nemzetközi Konferencia. Pécsi Tudományegyetem, Pécs, 2016. december 9-10.
  • A múzeumpedagógia korszerű módszereinek alkalmazása alsó tagozatos és középiskolai tanulók, valamint főiskolai és egyetemi hallgatók körében. (Erasmus+ oktatói mobilitás). A Babes Bolyai Tudományegyetem kihelyezett Pszichológia és Neveléstudományok Kara. Székelyudvarhely, 2016. 11. 08.
  • A Munkácsy-trilógia múzeumpedagógiai projektjei a köznevelésben és a felsőoktatásban. (Erasmus+ oktatói mobilitás). A Babes Bolyai Tudományegyetem kihelyezett Pszichológia és Neveléstudományok Kara. Kézdivásárhely, 2016. 04. 21. (társszerző: Tamus István).
  • A művészeti nevelés kérdései Karácsony Sándor életművében. Oktatás határhelyzetben. Neveléstudományi konferencia. Partiumi Keresztény Egyetem Bölcsészettudományi Kara, Nevelés- és Kultúratudományi Tanszék. Nagyvárad, 2016. 03. 04.
  • A művészeti nevelés hagyományai a Debreceni Református Kollégiumban. IX. Miskolci Taní-tani konferencia. Miskolci Egyetem Bölcsészettudományi Kar, Tanárképző Intézet. Miskolc, 2016. 02. 05.
  • A debreceni tanítóképzés pedagógiai tárgyai. (Erasmus+ oktatói mobilitás). A Babes Bolyai Tudományegyetem kihelyezett Pszichológia és Neveléstudományok Kara. Szatmárnémeti, 2015. 03. 24.
  • Alapozó pedagógiai tárgyaink megújítása. „Tartalmi és módszertani újítások a tanítóképzésben” Workshop.  „Szakmai szolgáltató és kutatást támogató regionális hálózatok a pedagógusképzésért az Észak-alföldi régióban” c. TÁMOP 4.1.2.B.2-13/1-2013-0009. számú pályázat. SZAKTÁRNET. DRHE, Debrecen, 2015. 03. 03.
  • A differenciált fejlesztés lehetőségei a hazai köznevelésben. (Erasmus+ oktatói mobilitás). Partiumi Keresztény Egyetem Bölcsészettudományi Kara, Nevelés- és Kultúratudományi Tanszék. Nagyvárad, 2014. 12. 10.
  • „Karácsony Sándor két hű követője”. „Közösségi művelődés – közösségi tanulás”. Tudományos Konferencia és Szakmai Találkozó Durkó Mátyás és Rubovszky Kálmán emlékére. Debreceni Egyetem BTK Neveléstudományok Intézete. MTA DAB Székház, Debrecen, 2014. 06. 27.
  • „Oktatás és művészet kapcsolata bölcsész életutakban a 20. század első felében”. „SCIENTIA AC EDUCATIO”. A DRHE tudományos konferenciája. Debrecen, 2014. 04. 29.
  • „A debreceni egyetemi elit és a művészetek 1914-1950”. „Elitek – nevelés és iskolázás, 18-20. századi esetek és összefüggések”. Nevelés- és művelődéstörténeti konferencia, a Miskolci Egyetem BTK Tanárképző Intézetének és a Magyar Pedagógiai Társaság Borsod-Abaúj-Zemplén megyei tagozatának tudományos rendezvénye. Miskolci Egyetem Bölcsészettudományi Kar. Miskolc, 2014. 03. 28.
  • Az esztétikai nevelés helye és szerepe a Debreceni Iskola professzorainak életművében (1914-1950). XVI. Apáczai-napok, Nemzetközi Tudományos Konferencia. NYME Apáczai Csere János Kara. Győr, 2012. 10. 26.
  • Az érzelmi nevelés. Az érzelmi intelligencia és a szociális kompetenciák fejlesztése. 20. Bolyai Nyári Akadémia. Szováta, 2012. 07. 03.
  • Pedagógus-andragógus szerepek. Képzők képzése. HURO Zárókonferencia. A DRHE és a Partiumi Keresztény Egyetem közös szervezésében. DRHE, Debrecen, 2012. 01. 30.
  • Esztétikai alapvetések a Debreceni Iskola első korszakában (1914-1950). DRHE Tudományos Szimpóziuma. Debrecen, 2011. 11. 22.
  • Kooperatív tanulás a múzeumpedagógiában. Kooperatív módszerek az iskolában. 19. Bolyai Nyári Akadémia. Szováta, 2011. 07. 15.
  • Esztétikai nevelés a felsőoktatásban. A református tanítóképzés múltja, jelene, jövője – nemzetközi konferencia. KFRTKF. Debrecen, 2011. 02. 25.         
  • A módszertan elmélete és gyakorlata a KFRTKF múzeumpedagógiai képzésében. Országos Múzeumpedagógiai Szimpózium. Magyar Nemzeti Múzeum, Budapest, 2011. 02. 10.
  • Karácsony Sándor és a művészetek. Nemzetnevelés-Felnőttnevelés-Közművelődés. Tudományos Konferencia és Szakmai Találkozó Durkó Mátyás és Karácsony Sándor emlékére.  Debrecen-Földes, 2010. 06. 24-25.
  • Esztétikatörténet dióhéjban. Kulturális sokszínűség és kreativitás. Tudományos konferencia. KFRTKF. Debrecen, 2010. 05. 20.
  • A projektpedagógia sokrétűsége (szimpózium-előadás). III. Taní-tani konferencia. Miskolci Egyetem, Bölcsészettudományi Kar, Tanárképző Intézet. Miskolc, 2010. 01. 29.
  • A múzeumok szerepe a múzeumpedagógiai képzésben. Múzeumpedagógiai szimpózium. ELTE PPK. Budapest, 2009. 12. 10.
  • Karácsony Sándor gondolatai művészetről, művészeti nevelésről. Tudományos felolvasóülés. KFRTKF. Debrecen, 2009. 11. 25.
  • Tankó Béla, a sokoldalú tudós. Tudományos felolvasóülés. KFRTKF. Debrecen, 2009. 04. 29.
  • Diákviseletek a Debreceni Református Kollégiumban. Tudományos felolvasóülés. KFRTKF. Debrecen, 2008. 11. 27.
  • Művészet és nevelés Mitrovics Gyula pedagógiai életművében. Művészet és oktatás – Tudományos konferencia. KFRTKF, Debrecen, 2007. 11. 07.
  • Napjaink múzeumpedagógiai törekvései Debrecenben. Apáczai Napok 2007 Nemzetközi Tudományos Konferencia. NYME ATFK, Vizuális nevelés szekció. Győr, 2007. 10. 19.
  • A Debreceni Református Kollégium szerepe a rajztanítás folyamatában. Apáczai Napok 2007 Nemzetközi Tudományos Konferencia. NYME ATFK, Tantárgypedagógia – Projektpedagógia szekció. Győr, 2007. 10. 19.
  • Munkácsy Mihály Krisztus-trilógiája és a kisiskolás gyermekek - egy múzeumpedagógiai projekt bemutatása. Apáczai Napok 2004. Nemzetközi Tudományos Konferencia. NYME ATFK, Testvérmúzsák szekció. Győr, 2004. 11. 20-22.
  • Peregrinatio Academica - külföldi egyetemjárás a Debreceni Református Kollégiumban a 16-17. században. Tudományos felolvasóülés a Tudomány és a Reformáció Napja alkalmából. KFRTKF. Debrecen, 2004. 11. 03.
  • A múzeumpedagógia helyzete a csatlakozás utáni Magyarországon. Apáczai Napok 2004 Nemzetközi Tudományos Konferencia. NYME ATFK. Pedagógiai kihívások az Európai Unióban szekció. Győr, 2004. 10. 20-22.
  • A Munkácsy-projekt a Déri Múzeumban. Felsőoktatási Vizuális Nevelési Kollégium Konferenciája. Csongrád, 2004. 09. 10.
  • Egy múzeumpedagógiai projekt bemutatása. Határontúli Tanítók Konferenciája. KFRTKF. Debrecen, 2004. 08. 26.
  • A múzeumpedagógia módszerei napjainkban. Határontúli Tanítók Konferenciája. KFRTKF. Debrecen, 2004. 06. 30
  • Docensek a múzeumban. Tudományos felolvasóülés. KFRTKF. Debrecen, 2004. 04. 14.
  • Múzeumi programok az Európai Unióhoz csatlakozó Magyarországon. III. Kiss Árpád Konferencia, Debreceni Akadémiai Bizottság Székháza. Debrecen, 2003. 11. 07-08.
  • Múzeumpedagógiai tapasztalatok Hollandiában. A DE BTK Nevelés-és Művelődéstudományi Doktori Programjának I. Találkozója. DAB-Székház. Debrecen, 2003. 11. 06.
  • Múzeumi gyűjtemények az iskolák szolgálatában az Európai Unió országaiban. Apáczai Napok 2003 Nemzetközi Tudományos Konferencia. NYME ATFK, Az Európai Unió és a modern társadalom szekció. Győr, 2003. 10. 16-18.
  • Személyiségfejlesztés múzeumi órákon. III. Országos Neveléstudományi Konferencia, MTA. Budapest, 2003. 10. 09-11.
  • A MATRA-program – a magyar-holland múzeumi együttműködés 10 éve. Tudományos felolvasóülés. KFRTKF. Debrecen, 2003. 04. 28.
  • A múzeumok szerepe az oktatásban. Tanulás-Tudás-Társadalom Konferencia. KFRTKF, Debrecen. 2003. 02. 13.-14.
  • Az élethosszig tartó tanulás a nők életében-egy új kihívás az európai társadalmakban. Tudás-Tehetség-Társadalom Konferencia. Debreceni Akadémiai Bizottság (DAB) Székháza. Debrecen, 2002. 11. 22-23.
  • A pedagógusképzés helyzete Magyarországon. Tanítóképző Főiskolák Tudományos Konferenciája. KFRTKF. Debrecen. 2001. 11. 05.
  • A debreceni rézmetsző diákok tevékenysége és hatása a képzőművészeti nevelésre. Apáczai Napok 2001 Nemzetközi Tudományos Konferencia. NYME ATFK. Győr, 2001. 10. 18-20.
  • A képzőművészeti nevelés színterei a mai Debrecenben. Nemzetközi Erkölcs-, Művészetfilozófiai- és Nevelési Konferencia. Kaposvár, 2001. 08. 29-31.
  • „The Change in the System of Fine Arts  in Hungary in the 1990s”. (A képzőművészeti élet szervezeti rendszerváltása Magyarországon - angol nyelven). Nemzetközi „Erasmus” intenzív szeminárium 8 európai egyetem részvételével. Párizs, 2001. 06. 17-27.
  • Képzőművészet és mecenatúra a történelem tükrében. Tudományos felolvasóülés. KFRTKF. Debrecen, 2001. 04. 19.
  • A képzőművészeti élet jelenségei a rendszerváltás utáni Debrecenben. Pedagógiai Doktori Programok I. Országos Konferenciája. ELTE BTK. Budapest, 2000. 05. 10-11.
  • A Debreceni Református Főgimnázium diákösszetételének vizsgálata (1907-1915). Tudományos felolvasóülés. KFRTKF. Debrecen, 2000. 04. 27.

/english/

Közvetlen telefonszám: 
+36 52 518534
Telefon mellék: 
18534
További elérhetőségek, weboldalak: 

www.tamusviki.hu

Kutatási terület tudományági besorolása: 
Bölcsészettudományok területén nyelvtudományok/english/Linguistics
Oktatott tárgyak: 
  • Alkalmazott- és médiapedagógia; Andragógia; Családi életre nevelés; Családpedagógia; Családszociológia; Csoportos tanítási gyakorlat; Csoportos tréning 1-2; Diagnosztika; Didaktika; Differenciált fejlesztés; Egységesség és differenciálás; A fejlődés és a differenciált fejlesztés elméleti kérdései; Gyakorlati képzés-egyéni gyakorlat 1, 3; Ifjúsági közművelődés; Integrált-inkluzív nevelés; A kompetenciafejlesztés területei; Közösségszervezés,- fejlesztés; Megismerési módszerek, eljárások; Mentálhigiéné; Mentálhigiénés csoport; Múzeumpedagógia; Nem-formális tanulás; Neveléstörténet; Az oktatási folyamat tervezése; Osztályozás és értékelés; Önismereti és készségfejlesztő tréning; Pedagógia 1 (neveléselmélet); Pedagógia 2 (oktatás- és tanuláselmélet, pedagógiai logika); Pedagógia 3 (didaktika); Pedagógiai értékelés; Pedagógiai folyamat 1-2.; Pedagógiai programfejlesztés; A pedagógus a nevelési-oktatási intézmény szervezetében; Pedagógus szerepek és feladatkör; A pedagógusok mentálhigiénéje; A szabadidő pedagógia terepei; Szakdolgozati konzultáció; Személyiségfejlesztő tréning; A tanítás-tanulás elmélete; Tanulásirányítás, folyamattervezés és szervezés; A tanulói munka értékelése; Társadalmi és szociális beilleszkedési zavarok 1-2; Társadalompedagógia; A tanulás zavarai; A tehetségfejlesztés lehetőségei; Tehetséggondozás; Tudományos diákköri konzultáció

 

/english/

  • Applied and Medium Pedagogy; Andragogy; Training for Family Life; Family Pedagogy; Family Sociology; Practice Teaching Group; Grouped Traininig 1-2; Diagnosis; Didactics; Differentiated Development; Homogeneity and Differentiation; Theoretical Issues of Improvement and Differentiated Development; Practical Training -   Individual Practice 1, 3; Juvenile Civilization; Integrated and Inclusive Training; Areas of Competency Development; Organization and Development of Community; Methods of Cognition; Mental Hygiene; Museum Pedagogy; Non-Formal Studying; The History of Education; Planning of Educational Process;  Grading and Assessment; Training of Self-Knowledge and Development of Skills; Pedagogy 1 (Theory of Education), Pedagogy 2 (Theory of Learning, Pedagogic Logic), Pedagogy 3 (Didactics); Assessment of Pedagogy; Process of Pedagogy 1-2;  Development of Pedagogic Programmes; The teacher in the Organization of the Educational Institute; Roles of Pedagogues; Mental Health of Teachers; Areas of Pedagogy of Free-Time; Consultation of Dissertation; Training of Personality Development; Theory of Teaching-Learning; Direction of Learning, Planning and Organization of Process; Assessment of Student Work; Social Integration /Adaptation Difficulties 1-2; Social Pedagogy; Learning Difficulties; Support for Gifted Students; Consulting Student Research Projects