Folyóirataink, kiadványaink

DRHEKutatásFolyóirataink, kiadványaink

Studia. Debreceni teológiai tanulmányok

A szakfolyóirat célkitűzése, hogy az intézményben a hittudományok területén folyó tudományos kutatás eredményeit tervszerűen és céltudatosan közölje hazai és nemzetközi viszonylatban.

Főszerkesztő: Baráth Béla Levente rektor
Felelős szerkesztő: Kovács Krisztián
Szerkesztők: Ittzés Gábor, Kis Klára, Kovács Ábrahám, Kustár Zoltán, Ledan-Muntean István

Kiadványok:

2015/1.
2015/2.
2016/1
2016/2.
2017/1.
2017/2.
2018/1-2.
2019/1.
2019/2.
2020/1-2.
2021/1.
2021/2.
2022/1.

 

Acta. Debreceni teológiai tanulmányok

Főszerkesztő: Baráth Béla Levente rektor
Felelős szerkesztő: (a mindenkori kötet szerkesztője/i)
Szerkesztők: Fazakas Sándor, Kovács Ábrahám, Kustár Zoltán, Németh Áron

Kiadványok:

Acta theologica Debrecinensis 7.  – Commitment, belief, knowledge : celebratory volume on the occasion of the 475th anniversary of the Debrecen Reformed Theological University / ed. by Károly Fekete, Zoltán Kustár, 2014
Acta. Debreceni teológiai tanulmányok 8. – Hittel és humorral: tanulmánykötet a 60 éves Hörcsik Richárd születésnapjára / szerk. Baráth Béla Levente., 2015
Acta. Debreceni teológiai tanulmányok 9. – Krisztus világossága: tanulmányok, igehirdetések, meditációk / Bölcskei Gusztáv; szerk. Kustár Zoltán, Kovács Krisztián., 2017
Acta. Debreceni teológiai tanulmányok 10. – Dr. Lenkeyné dr. Semsey Klára: Jakab és Filemon levelének magyarázata, 2017
Acta. Debreceni teológiai tanulmányok 11. – Az ószövetség és a reformáció. Tanulmányok a héber nyelvű Ószövetség és a protestantizmus kapcsolatának múltjából és jelenéből/szerk.: Kustár Zoltán–Németh Áron, 2018
Acta. Debreceni teológiai tanulmányok 12.  – Pótor Áron: Czeglédy Sándor teológiai munkásságának alapvonásai, 2018
Acta. Debreceni teológiai tanulmányok: 13. – Ösztönző lelkiség, 2019
Acta. Debreceni teológiai tanulmányok: 14. – “Hiszek az ige diadalmas erejében!”, 2020

 

Mediárium

A folyóirat a „társadalom – egyház – nevelés” témaköreinek legszélesebb diszciplináris kontextusában publikációs felülete mindazoknak a társadalom-, bölcsészet/kultúra- és neveléstudományok területén elért eredményeknek, kutatásoknak, tanulmányoknak, kritikáknak és egyháztörténeti közleményeknek, melyekkel az intézmény elsősorban a pedagógusképzési, illetve részlegesen a hitéleti oktatási-kutatási keretein belül foglalkoznak. A folyóirat évente 2–4 alkalommal (szükség szerint részben összevont kötetekben) jelenik meg; a megjelent folyóiratszámok és azok cikkeinek digitalizált változata a DRHE Repozitóriumában és az MTMT Közlemény/Mediárium felületén olvashatók. A beérkezett cikkek – a „szemle” jellegű rovatok kivételével – az új kutatási eredmények első, eredeti közlései; a folyóirat továbbá rendszeresen helyet ad a hazai és nemzetközi tudományos konferenciákon elhangzott előadások szerkesztett és lektorált tanulmányváltozatainak, beszámolóknak.

Főszerkesztő: Baráth Béla Levente rektor
Felelős szerkesztő: Oláh Róbert, Vitéz Ferenc
Szerkesztők: Boda István, Gonda László, Kmeczkó Szilárd, Molnár Tamus Viktória, Pusztai Gabriella

A Mediárium p-ISSN száma: 1789–0357; e-ISSN száma: 2677–1500

A megjelenésre szánt cikkek szerzőitől a folyóirat szerkesztőbizottsága nem kér előzetes eredetiségi nyilatkozatot vagy kutatási engedélyt, ám a szerző az elektronikus beküldéssel egyetemben írásban deklarálja, hogy eleget tett a tudományetikai elvárásoknak, és vállalja azok megsértésének jogkövetkezményeit. A beérkezett cikkek Expert Peer Review lektoráláson (két, a témában elismert és tudományosan minősített szakember bevonásával lefolytatott Double Blind Review eljáráson) esnek át. A folyóirat hivatkozási rendszeréhez útmutató olvasható minden egyes számunk végén – lásd pl.: Mediárium 2023 (XVII)/2–3., 148–149.: https://derep-k.drhe.hu/147/1/Mediarium_2023-2-3-beliv-arch.pdf

Kiadványok:
2014. VIII. évfolyam 1-2. szám
2014. VII. évfolyam 3. szám
2015. IX. évfolyam 1-2. szám
2015. IX. évfolyam 3-4. szám
2016. X. évfolyam 1. szám
2016. X. évfolyam 2-3. szám
2017. XI. évfolyam 1. szám
2018. XII. évfolyam 1-2. szám
2019 XIII. évfolyam 1. szám
2019. XIII. évfolyam 2-3. szám
2020. XIV. évfolyam 1-3. szám
2020. XIV. évfolyam 4. szám
2021. XV. évfolyam 1-2. szám
2021. XV. évfolyam 3. szám
2022. XVI. évfolyam 1. szám
2022. XVI. évfolyam 2-3. szám
2023. XVII. évfolyam 1. szám
2023. XVII. évfolyam 2-3. szám
2023. XVII. évfolyam 4. szám

Orando et laborando. A DRHE évkönyve

A DRHE évkönyve számos módon dokumentálja a tanév eseményeit, amelyek a rövid feljegyzésektől a szervezeti egységek átfogóbb beszámolójáig terjednek; bemutatja az oktatók tudományos és művészeti tevékenységét, ismerteti az oktatók tanévben megjelent köteteit, továbbá adattárként is szolgál.

 

Főszerkesztő: Baráth Béla Levente rektor
Felelős szerkesztők: Kenyhercz Róbert
Szerkesztők: Kustár Zoltán, Németh Áron, Lember-Major Enikő

Kiadványok:
2013/2014.
2014/2015.
2015/2016.
2016/2017.
2017/2018.
2018/2019.
2019/2020.
2020/2021.
2021/2022.

 

Jegyzettár – Debreceni Református Hittudományi Egyetem

Az egyetemen folyó tanulmányi munkát támogató időszaki kiadványsorozat, mely egységes formai keretek között biztosítja az intézmény oktatói által írt, szerkesztett tankönyvek, lektorált jegyzetek, tanulmányi segédletek megjelenését.

 

Romológiai füzetek 1.: Egy hajdú-bihari község cigányságának temetési szokásai és annak lelkigondozói lehetőségei Tanulmányi füzetek 1.: Pszichológiai vizsgálati módszerek gyűjtemánye
Romológiai füzetek 2.: A magyarországi cigány/roma népesség kultúrantropológiai és orvosantropológiai megközelítésben Tanulmányi füzetek 2.: Gimnasztikai alapismeretek tanító szakos hallgatóknak
Romológiai füzetek 3.: Néprajzi cigány fotográfiák a debreceni Déri Múzeumban Egyetemi jegyzet: A differenciált fejlesztést segítő vizsgálati módszerek
Egyetemi jegyzet: Általános lélektan szöveggyűjtemény
Egyetemi jegyzetek: Személyiség- és csoportvizsgálati módszerek
Egyetemi jegyzetek: Feladatok az angol nyelvi tudatosság fejlesztésére
Egyetemi jegyzetek: A személyiségfejlődés zavarai szöveggyűjtemény
Tanulmányi füzetek 3: Testnevelési játékok nem csak pedagógusjelölt hallgatóknak