Dr. Gaál-Szabó Péter

DRHEDr. Gaál-Szabó Péter

Információk

Név

Dr. Gaál-Szabó Péter

Email

gaal.szabo.peter@drhe.hu

Beosztás

főiskolai tanár

Tudományos fokozat

PhD, dr. habil.

Közvetlen telefonszám

+36 52 518565 | +36 52 518594

Telefon mellék

18565 | 18594

Kutatási terület tudományági besorolása

Bölcsészettudományok területén irodalom- és kultúratudományok

Szoba

I/133 | I/129

Szakmai önéletrajz

Fokozat

2016. Habilitáció, Debreceni Egyetem Irodalomtudományi Doktori Iskola

2010. Ph.D. (summa cum laude), Debreceni Egyetem

Tanulmányok

2016-2018 okleveles teológus, Sárospataki Református Teológiai Akadémia

2001-2004 Ph.D. tanulmányok, a Debreceni Egyetem Irodalomtudományi Doktori Iskola (Angol-amerikai Program)

2001-2004 külügyi szakértő, Corvinus Egyetem

1995-2001 angol nyelv és irodalom szakos tanár, Debreceni Egyetem

1995-2000  német nyelv és irodalom szakos tanár, Debreceni Egyetem

1994 érettségi, a Debreceni Református Kollégium Gimnáziuma

Sávok a Debreceni Egyetemen: Amerikanisztika, Hollandisztika

Specializációk a Debreceni Egyetemen: Európai tanulmányok, Üzleti angol

Publikációk

a) Legfontosabb publikációk:
Könyv
“Ah done been tuh de horizon and back”: Zora Neale Hurston’s Cultural Spaces in Their Eyes Were Watching God and Jonah’s Gourd Vine. Frankfurt am Main: Peter Lang, 2011.
Könyvfejezet
“Női helyek-férfi terek Zora Neale Hurston Their Eyes Were Watching God című regényében.” A nő mint szubjektum, a női szubjektum. Orbis Litteratum. Ed. Séllei Nóra. Debrecen: Kossuth Egyetemi, 2007. 141-57.
Tanulmány
“Communicating the Cultural Self across Disciplines: Zora Neale Hurston’s Literary Anthropology.” Annales Universitatis Apulensis (2010): 64-80.
“Cultural Implosion from an Intercultural Perspective: Rev. Vernon Johns’s ‘Transfigured Moments.’” Annals of the University of Craiova 2 (2010): 236-46.
“Cultural Space as a Modernist Non-Place in Zora Neale Hurston’s Jonah’s Gourd Vine.” Gender Studies 1.7 (2008): 17-26.
“Feminine Social Space in Zora Neale Hurston’s Their Eyes Were Watching God and Jonah’s Gourd Vine.” Gender Studies 1.5 (2006): 37-49.
“Frameworking Black Muslim Cultural Identity: The Nation of Islam.” British and American Studies (2005): 49-59.
“Invisible Spaces: Ralph Ellison and Blues Performance.” Topos 1.1 (2012/1): 49-56.
“Liminal Places and Zora Neale Hurston’s Religio-Cultural Framework in Their Eyes Were Watching God and Jonah’s Gourd Vine.” HJEAS 19.1 (Spring 2013): 101-20.
Reterritorializing Via Cultural Memory: Identity Politics in Elijah Muhhamad’s 1959 Speech. Acta Universitatis Sapientiae, Philologica 4.2 (2012): 310-321.
“Zora Neale Hurston’s Cultural Space and African American Spatiality.” HJEAS 17.1 (2011): 85-96.

b) Publikációs lista (MTMT):
https://m2.mtmt.hu/gui2/?type=authors&mode=browse&sel=10035885