Információk
Név | Dr. Joó Anikó |
Beosztás | központvezető, főiskolai docens |
Tudományos fokozat | PhD |
Közvetlen telefonszám | |
Telefon mellék | 18560 |
Kutatási terület tudományági besorolása | Neveléstudomány |
Szoba | Fsz/30 |
Oktatott tárgyak | Alkalmazott és médiapedagógia A nevelési-oktatási intézmény mint szervezet A pedagógus a nevelési-oktatási intézmény szervezetében A pedagógus szerep és feladatkör A tanulói munka értékelése Az oktatási folyamat tervezése Hátrányos helyzetű tanulók az oktatásban Gyakorlati képzés – egyéni gyakorlat 3 Pedagógia 1 Pedagógia 2 Pedagógia 3 Pedagógiai játékelmélet Új eljárások, módszerek a pedagógiában |
Intézményi megbízatások | A Felnőttképzési Központ vezetője A 2019/2020. tanévben első évfolyamos tanító szakos hallgatók mentortanára |
Szakmai önéletrajz | 1989-1993 között a Kölcsey Ferenc Református Tanítóképző Főiskolán általános iskolai, angol nyelv oktatására képesített tanítói oklevelet, majd 1999-2002 között a Kossuth Lajos Tudományegyetemen angol nyelv és irodalom szakos tanári oklevelet szerzett. 2008-ban megszerezte a közoktatási vezető és pedagógus szakvizsga szakirányú szakképzettséget. 2009-ig a Kölcsey Ferenc Református Tanítóképző Főiskola Gyakorlóiskolájában angol nyelvet tanított. 2009-től a Kölcsey Ferenc Református Tanítóképző Főiskola, majd az integrációt követően a Debreceni Református Hittudományi Egyetem Felnőttképzési Központjának munkatársa. 2017 óta a központ vezetője. |
Publikációk | Magyar nyelvű könyvrészlet: 1. Fülekiné Joó, A.: A perszuazív kommunikáció mint az olvasási attitűd nemek közti különbségeinek magyarázó tényezője. In: Vzdelávanie, výskum a metodológia = Oktatás, kutatás és módszertan: Neveléstudományi és Szakmódszertani Konferencia. Szerk.: Karlovitz János Tibor, Torgyik Judit, International Research Institute, Komárno, Szlovákia, 212-224, 2013. ISBN: 9788097125110 Magyar nyelvű tudományos közlemények hazai folyóiratban: 2. Fülekiné Joó, A.: Kiskamaszok olvasási attitűdjének nemek közötti különbségei: a szülői olvasói magatartás mint lehetséges magyarázó tényező. Anyanyelv-pedagógia. 11 (2), 37-51, 2018. EISSN: 2060-0623. 3. Fülekiné Joó, A.: Tartalmi keretek az olvasás diagnosztikus értékeléséhez. Iskolakultúra. 3 (25), 125-128, 2015. ISSN: 1215-5233. 4. Fülekiné Joó, A.: Az olvasási attitűd kutatása Mathewson modellje alapján. Anyanyelv-pedagógia. 6 (2), 1-12, 2013. EISSN: 2060-0623. 5. Fülekiné Joó, A.: Olvasási attitűd: fiú-lány különbségek. Iskolakultúra. 10, 43-57, 2012. ISSN: 1215-5233. Idegen nyelvű tudományos közlemények külföldi folyóiratban 6. Fülekiné Joó, A., Bujdosóné Dani, E.: May Parental Reading Behavior Explain the Gender Differences in Subteeners’ Reading Attitude? Journal of Systemics, Cybernetics and Informatics. 2 (16), 17-22, 2018. EISSN: 1690-4524. Nyilvántartási szám: DEENK//2018.PL Tárgy: PhD Publikációs Lista DEBRECENI EGYETEM EGYETEMI ÉS NEMZETI KÖNYVTÁR H-4002 Debrecen, Egyetem tér 1, Pf.: 400 Tel.: 52/410-443, e-mail: publikaciok@lib.unideb.hu További közlemények Magyar nyelvű tudományos közlemények külföldi folyóiratban (1) 7. Fülekiné Joó, A.: A nevelés mint segítés az idegen nyelv tanításában. Új Kép. 15 (1-2), 36-40, 2012. ISSN: 1450-5010. Magyar nyelvű konferencia közlemények: 8. Fülekiné Joó, A.: A Hajdú-Bihar megyei felnőttképzés történelmi, társadalmi, gazdasági háttere. Act. Sci. Soc. 37, 119-131, 2012. ISSN: 1418-7191. Idegen nyelvű konferencia közlemények: 9. Pinczésné Palásthy, I., Fülekiné Joó, A.: Tracing a Postgraduate Course. In: A felnőttképzés perspektívái nemzetközi konferencia. Szerk.: Csótiné Belovári Anita, A Kaposvári Egyetem Pedagógiai Kara, Kaposvár, 217-221, 2010. ISBN: 9789639821255 Idegen nyelvű absztrakt kiadványok: 10. Fülekiné Joó, A.: The Impact of the Family’s Cultural Capital on Young Children’s Reading Habits and Attitude. In: PÉK 2014 : 12. Pedagógiai Értékelési Konferencia : Program, előadás-összefoglalók. Szerk.: Korom Erzsébet, Pásztor Attila, Szegedi Tudományegyetem Bölcsészettudományi Kar, Szeged, 84, 2014. ISBN: 9789633062791 11. Fülekiné Joó, A.: The relationship between parental reading patterns and gender differences in reading attitude among young children. In: PÉK 2013 : 11. Pedagógiai Értékelési Konferencia : Program, előadás-összefoglalók. Szerk.: Józsa Krisztián, Fejes József Balázs, Szegedi Tudományegyetem Bölcsészettudományi Kar, Szeged, 112, 2013. ISBN: 9789633062128 |
Előadások | A perszuazív kommunikáció hatása középiskolás fiútanulók olvasási attitűdjére. Nagyvárad: IV. Kárpát-medencei Oktatási Konferencia. 2019. június 20-21. |